Jedna karta – wiele walut.
Pełna kontrola i wygoda, gdziekolwiek jesteś!
Planujesz wakacje, podróż służbową albo robisz zakupy online w obcej walucie? Teraz możesz połączyć swoją kartę debetową z kontami walutowymi w EUR, GBP lub USD i nie płacić za przewalutowanie za granicą!
Bez stresu. Bez zbędnych kosztów. Bez niespodzianek przy płatności.
Aktywuj usługę wielowalutowości i płać tak, jak lubisz — prosto i bezpiecznie.
👉 Aktywuj usługę u doradcy lub w aplikacji mobilnej.
Co to jest wielowalutowość?
Teraz możesz połączyć swoją kartę debetową z kontami walutowymi.
W dowolnym momencie przypinaj swoją kartę (wydaną do konta w PLN) do swoich kont walutowych (EUR, USD, GBP). Możesz to zrobić w aplikacji SGB Mobile lub w naszym oddziale.
Korzyści:
👉Masz jedną kartę do konta osobistego w PLN i kont walutowych (EUR, USD, GBP). Płacisz nią zarówno w Polsce, jak i za granicą – w sklepach i w internecie.
👉Masz jedna kartę, więc jeden PIN do zapamiętania. Dodaj ją do portfela mobilnego i płać zbliżeniowo bez PIN-u.
👉Płacisz bez kosztów przewalutowania. Jeśli powiążesz kartę z kontem walutowym, na którym masz pieniądze, transakcje w tej walucie będą rozliczane z tego konta bez dodatkowych kosztów.
👉W aplikacji SGB Mobile i w bankowości internetowej łatwo sprawdzisz swoje wydatki.
Jak płacić za granicą i w internecie bez prowizji?
👉Połącz kartę ze swoim kontem walutowym. Zrobisz to w swojej aplikacji SGB Mobile w szczegółach karty lub u doradcy.
👉 Zasil konto walutowe kwotą, jakiej potrzebujesz. Skorzystaj z naszego Kantoru internetowego.
👉Jeśli na koncie walutowym zabraknie Ci pieniędzy, całą kwotę pobierzemy z konta osobistego w PLN wraz z prowizją za przewalutowanie. Dla kart Visa pobierzemy prowizję za przewalutowanie, a dla kart Mastercard zastosujemy kursy przewalutowania.
👉 Sprawdź limity. Zrobisz to szybko w aplikacji mobilnej.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Mam kartę do konta w PLN. Czy muszę zamówić nową, aby korzystać z wielowalutowości?
Nie, wystarczy ta, którą masz. W łatwy sposób (w oddziale banku lub w SGB Mobile) podłączysz kartę do swoich kont walutowych w EUR, USD i GBP.
Czy każdy klient może skorzystać z wielowalutowości?
Z wielowalutowości może skorzystać klient, który:
- jest właścicielem, współwłaścicielem lub pełnomocnikiem stałym konta w PLN (nie dotyczy konta PRP, czyli podstawowego rachunku płatniczego),
- posiada kartę debetową do konta w PLN,
- posiada przynajmniej jedno konto walutowe: w EUR, USD lub GBP, na którym są pieniądze na transakcję.
Ile zapłacę za włączenie wielowalutowości?
Nic – włączenie wielowalutowości jest bezpłatne.
W jaki sposób mogę podłączyć kartę do konta walutowego lub ją od niego odłączyć?
Wystarczy, że przyjdziesz osobiście do oddziału banku lub zalogujesz się do aplikacji SGB Mobile. W aplikacji, w sekcji „Karty” wybierz swoją kartę, ikonkę Wielowalutowość, a potem – odpowiednio – „Włącz wielowalutowość dla swojej karty” lub „Odłącz przy wybranym rachunku”.
Mam swoje konto walutowe i osobne ze współmałżonkiem. Czy jest ograniczona liczba kont, które mogę mieć podłączone do karty?
Do jednej karty w PLN możesz podłączyć maksymalnie trzy konta walutowe – po jednym w każdej z walut, czyli: EUR, USD, GBP.
Jakie operacje mogę wykonywać kartą, która ma włączoną wielowalutowość?
Operacje, które były wykonywane do tej pory – transakcje bezgotówkowe i gotówkowe w kraju i za granicą, płatności w internecie.
Zamknąłem konto walutowe, a po jakimś czasie otworzyłem nowe. Czy mogę ponownie skorzystać z wielowalutowości?
Jak najbardziej, możesz powiązać to nowe konto ze swoją kartą w PLN.
Chcę zapłacić za zakupy w EUR, ale zabrakło mi pieniędzy na koncie w EUR. Jak się rozliczy taka płatność?
Jeśli nie masz dość pieniędzy na koncie w EUR, system rozliczy płatność na koncie w PLN zgodnie z dotychczasowymi zasadami przewalutowania opisanymi w „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów indywidualnych” oraz „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych”. Jeśli tam również nie będzie potrzebnej sumy na zakupy, Twoja płatność zostanie odrzucona.
W jakiej walucie zostanie rozliczona moja płatność, jeśli zapłacę w walucie innej niż EUR, USD, GBP?
Płatność zostanie rozliczona na koncie w PLN zgodnie z dotychczasowymi zasadami przewalutowania opisanymi w „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów indywidualnych” oraz „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych”.
Czy dla wielowalutowości są jakieś dodatkowe limity transakcji?
Możesz płacić i wypłacać gotówkę w ramach limitów, które ustawisz dla swojej karty. Ich wartość określana jest w PLN i obowiązuje dla wszystkich kont, które masz podłączone do karty. Wysokość limitów możesz zmienić w placówce banku lub w aplikacji SGB Mobile.
Na którym koncie zostanie rozliczona moja płatność, jeśli zaraz po zrobieniu zakupów odłączę konto walutowe od karty?
Możesz odłączyć konto walutowe dopiero po rozliczeniu transakcji. Dzięki temu płatność rozliczy się na koncie walutowym.
Co się stanie, gdy zamknę konto w PLN?
Spowoduje to również zamknięcie karty w PLN. Nie wykonasz już transakcji w żadnej walucie.
Co zrobić, gdy bankomat lub terminal pyta czy przewalutować transakcje na PLN?
Jeśli chcesz, żeby transakcja zaksięgowała się na Twoim koncie w EUR, USD, czy GBP, nie korzystaj z tej usługi.
Czy dzieci mogą korzystać z usługi wielowalutowości?
W przypadku małoletniego posiadacza karty obowiązują następujące zasady:
W placówce banku:
- do 13 roku życia dziecka wniosek składa jego przedstawiciel ustawowy,
- małoletni w wieku 13–18 lat może złożyć wniosek za zgodą przedstawiciela ustawowego.
