Karta mobilna Visa

Technologia HCE (Host Card Emulation) jest nowym standardem płatności, który umożliwia wykonywanie zbliżeniowych płatności mobilnych w analogiczny sposób jak standardowymi kartami zbliżeniowymi, z wykorzystaniem komunikacji NFC pomiędzy telefonem a terminalem zainstalowanym w punkcie handlowo-usługowym. W odróżnieniu od karty w technologii NFC działającej w tzw. modelu SIM-Centric, karta mobilna Visa HCE nie wymaga współpracy z operatorami telefonii komórkowej,  wymiany karty SIM na odpowiednią i zakupu dedykowanego modelu telefonu przez klienta.

Twoje korzyści:
  • wygodne płacenie telefonem bez konieczności noszenia portfela,
  • możliwość płacenia w sklepach i punktach usługowych wyposażonych w terminale akceptujące karty zbliżeniowe Visa, zarówno w kraju jak i za granicą,
  • każda transakcja dokonywana jest w oparciu o środki pieniężne dostępne na rachunku bankowym użytkownika,
  • dokonywanie szybkich płatności zbliżeniowych poprzez odblokowanie ekranu telefonu i zbliżenie telefonu do terminala akceptującego karty zbliżeniowe Visa – powyżej kwoty 50 zł konieczne potwierdzenie numerem PIN,
  • możliwość wypłacania gotówki z bankomatów po udostępnieniu odpowiednich urządzeń,
  • rozwiązanie niezależne od operatorów telefonii komórkowej,
  • brak konieczności posiadania karty SIM NFC lub umowy z operatorem telefonii komórkowej,
  • historia transakcji w Portfelu SGB (do 30 dni wstecz).

Bezpieczeństwo:
  • przed wgraniem aplikacji zainstaluj na swoim telefonie oprogramowanie antywirusowe i aktualizuj je na bieżąco, ponadto zaleca się ustawienie blokady ekranu telefonu (PIN, wzór lub odcisk palca),
  • karta pozostaje cały czas w rękach posiadacza,
  • możliwość ustawienia PIN zabezpieczającego dostęp do aplikacji Portfel SGB,
  • możliwość wyłączenia płatności automatycznych,
  • konieczność potwierdzenia PINem transakcji powyżej 50 PLN.

Karta mobilna Visa – najczęściej zadawane pytania

 1.       Co to jest karta mobilna Visa?

Zbliżeniowa karta debetowa wydawana w postaci aplikacji instalowanej w telefonie dla osób fizycznych do rachunku ROR.

 2.       Co muszę zrobić aby posiadać kartę mobilną Visa?

Musisz posiadać rachunek ROR w jednym z Banków Spółdzielczych Spółdzielczej Grupy Bankowej, podpisać umowę o kartę mobilną/złożyć wniosek o kartę mobilną oraz posiadać telefon z systemem Android w wersji minimum 4.4 i obsługą NFC.

 3.       Posiadam już kartę debetową do ROR czy mogę posiadać też kartę mobilną Visa?

Tak, możesz posiadać kartę mobilną Visa niezależnie od tego jakie karty już posiadasz.

 4.       Czy muszę posiadać umowę z operatorem telefonii komórkowej, aby zainstalować kartę mobilną Visa na moim telefonie?

Nie, instalacja karty mobilnej Visa jest całkowicie niezależna od operatorów telefonii komórkowej.

 5.       Czy muszę mieć kartę SIM NFC w telefonie?

Nie, rodzaj karty SIM, która znajduje się w telefonie jest nieistotny.

 6.       6.Skąd mogę pobrać aplikację Portfel SGB?

Aplikację Portfel SGB można pobrać bezpłatnie ze sklepu Google Play.

 7.       Jak znajdę aplikację Portfel SGB w sklepie Google Play?

Można ją wyszukać po nazwie.

 8.       W jaki sposób mogę zainstalować kartę mobilną w telefonie?

Po zainstalowaniu aplikacji Portfel SGB należy wpisać na telefonie numer identyfikacyjny oraz kod aktywacyjny, które przekazane zostaną w Banku Spółdzielczym po dopełnieniu formalności.

 9.       Jak przebiega instalacja aplikacji Portfel SGB?

Po wpisaniu danych do aktywacji karty należy w Portfelu SGB wybrać opcję „Aktywuj”, zaakceptować umowę licencyjną, ustawić kod dostępu do aplikacji.

 10.   Czy od razu po instalacji karty mobilnej będzie można z niej korzystać?

Tak, karta będzie od razu gotowa do użycia.

 11.   Używam iPhone’a czy mogę posiadać kartę mobilną Visa wydaną w jednym z Banków Spółdzielczych Spółdzielczej Grupy Bankowej?

Nie, kartę mobilną Visa można aktywować wyłącznie na telefonach z systemem operacyjnym Android.

 12.   W jaki sposób można płacić kartą mobilną Visa?

Kartą mobilną Visa można płacić na dwa sposoby:

  • odblokowując ekran telefonu i zbliżając go do czytnika kart zbliżeniowych;
  • logując się do aplikacji Portfel SGB, wybierać opcję „zapłać” i zbliżyć telefon do czytnika kart zbliżeniowych, ale przy tej opcji konieczny jest dostęp do Internetu.

 13.   Czy do posługiwania się kartą mobilną Visa konieczny jest dostęp do Internetu?

Internet potrzebny jest do zalogowania do aplikacji Portfel SGB. Płatności po odblokowaniu ekranu telefonu można dokonywać bez dostępu do Internetu. Co pewien czas jednak posiadacz karty musi zapewnić aplikacji dostęp do Internetu, żeby zaktualizować klucze potrzebne do dokonywania transakcji.

 14.   Ile transakcji można dokonać bez dostępu do Internetu?

Można dokonać 10 transakcji w ciągu 10 dni (tak długo są ważne klucze potrzebne do dokonania transakcji). Aplikacja Portfel SGB automatycznie aktualizuje klucze pod warunkiem, że ma dostęp do Internetu, ale można je zaktualizować ręcznie, wchodząc w opcje aplikacji Portfel SGB, następnie wybierając opcję „karty”i klikając numer karty wybierać opcję „zaktualizuj klucze”.

 15.   Czy przy wymianie telefonu muszę zastrzegać swoją kartę mobilną?

Nie, aby aktywować kartę mobilną Visa na innym telefonie należy w pierwszej kolejności zalogować się do aplikacji Portfel SGB na „starym” telefonie, wybrać opcję „dezaktywuj Portfel SGB” a następnie zainstalować aplikację na „nowym” telefonie i zgłosić się do Banku Spółdzielczego po nowy kod aktywacyjny.
16.   Czy płacenie kartą mobilną Visa jest bezpieczne?

Tak, jest bezpieczne, ponieważ można ustawić kod dostępu do odblokowania ekranu telefonu, bez którego nie będzie można zapłacić. Dodatkowo logowanie do aplikacji Portfel SGB też jest zabezpieczone kodem dostępu, a w aplikacji można wyłączyć możliwość dokonywania płatności automatycznych (bez konieczności logowania do aplikacji). Ponadto transakcje powyżej 50 PLN należy potwierdzić PIN-em.

 17.   Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji i karty mobilnej Visa?

Aby bezpiecznie korzystać z Portfela SGB:

  • Chronić swój kod PIN, identyfikator użytkownika i kod aktywacyjny. Wpisując PIN, zwracaj uwagę, czy nikt nie widzi wpisywanych przez Ciebie cyfr. Nie podawaj nikomu haseł i innych danych służących do korzystania z karty mobilnej. Nie zapisuj w pamięci urządzenia mobilnego wrażliwych danych (haseł, PIN-u).
  • Nie zostawiaj urządzenia mobilnego bez nadzoru.
  • Ustaw blokadę ekranu Twojego urządzenia mobilnego – zaleca się ustawienie blokady ekranu, dodatkowo możesz ustawić kod dostępu do aplikacji Portfel SGB. Takie zabezpieczenie chroni dostęp do Twojego urządzenia przez osoby nieuprawnione.
  • Zainstaluj na swoim urządzeniu oprogramowanie antywirusowe.
  • Nie instaluj na swoim urządzeniu oprogramowania ze źródeł, do których nie masz zaufania.
  • Uaktualniaj oprogramowanie systemowe urządzenia mobilnego udostępniane przez producenta.
  • Unikaj korzystania ze słabo zabezpieczonych sieci wifi, na przykład publicznych.
  • Zmień swój PIN do aplikacji, jeśli masz podejrzenie, że ktoś go poznał - możesz to zrobić bezpośrednio w aplikacji.
  • Jak najszybciej skontaktuj się z bankiem, jeśli utraciłeś urządzenie mobilne i dokonaj zastrzeżenia karty mobilnej Visa pod numerem +48 22 515 31 50

W tej sekcji znajdziesz wszystkie najważniejsze dokumnety związane z danym produktem. Możesz je bezpłatnie pobrać aby zapoznać się z ich treścią lub w wypadku formularzy wypełnić je i przyjść do naszego Banku.

Dokumenty do pobrania

Podobne produkty
  • Karta kredytowa
    Karta kredytowa jest kartą płatniczą, która funkcjonuje w oparciu o przyznaną linię odnawialnego kredytu. Posiadaczem karty (kredytobiorcą) może być osoba posiadająca zdolność kredytową.
  • Usługa 3D Secure
    3D-Secure umożliwia dokonywanie przez Internet płatności o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Każda transakcja potwierdzana jest dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze.
Wybierz inny produkt:
Newsletter Bezpieczeństwo
Otrzymuj bezpłatne informacje o promocjach i nowych ofertach.
Bądź na bieżąco i zarabiaj od dziś.